La XDLA critica duramente'l discursu de Javier Fernández nel Debate d'Orientación Política

Esti martes 9 d'ochobre, Javier Fernández, presidente d'Asturies, intervenía na Xunta Xeneral nel Debate d'Orientación Política del 2012 y facía un repasu a les llinies d'actuación del Gobiernu pa los próximos meses.

La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana (XDLA) quier llamar l'atención sobre les referencies que fixo a la reforma del Estatutu d'Asturies y sobre les referencies que nun fixo a la situación de la llingua asturiana.
Fernández tuvo una referencia inesperada pa la reforma estatutaria, teniendo en cuenta que tanto'l so partíu (FSA-PSOE) como'l PP encargáronse de dexala en vía muerta y enterrada dende'l 2008. Fiel al so estilu, Javier Fernández sacó'l tema al debate políticu y públicu colos condicionantes del “despachu rápidu” y del “amagüestu ensin lluz nin taquígrafos”. Y amás fíxolo usando siempre'l pasotismu y la dexadez que determinada clas dirixente asturiana utiliza sistemáticamente como táctica de desprestixu del textu llegal más importante d'Asturies.
Y ye que, nun lo hai qu'escaecer, l'oxetivu principal ye facer a tola sociedá asturiana partícipe y cómpliz de la deriva de les últimes décades que, en cuenta d'afitar el futuru d'Asturies, dedicóse a la negación de sí mesma y a enanchar les sos dependencies.
Dientro d'esti panorama, nun nos pue estrañar la sistemática falta d'alusiones a la llingua asturiana y a la so oficialidá. La reividicación del estatus d'oficialidá pa la nuestra llingua vien siendo ún de los movimientos sociales más importantes de la historia comtemporánea d'Asturies. Ye más: ye l'únicu que nos últimos trenta años tuvo esixendo na cai les reformes estatutaries, esixendo la oficialidá, plantando cara a los partíos gobernantes y a la so fiel oposición interesadamente inoperantes y calculadamente agalbanaos.
Tamién foron bien calculaes les ausencies de referencies al asturianu nel terrén d'Educación y Cultura, teniendo en cuenta que Fernández encabeza un Gobiernu que ta siguiendo la "tradición” de proponer el caos y la dexación na xestión de la enseñanza de la llingua asturiana, y l'arrequexamientu y la inoperancia nel desarrollu de polítiques llingüístiques afayadices que traten de dar futuru al nuestru idioma. Sabemos qu'a él nun-y da más, pero hai una parte importante de la sociedá a la que sí-y da más por más que se ximielgue la pantasma de la crisis como coartada pa too.
Polo tanto, nun nos queda otro que denunciar esti discursu vacíu y negador de la realidá y esixir un tratamientu de la llingua asturiana acordies cola so importancia na vertebración del futuru d'Asturies, planificando y comprometiéndose a facela visible y normal na alministración, na educación, nos medios de comunicación...
De la mesma manera, nun vamos dexar d'esixir la oficialidá de la llingua asturiana y un Estatutu que la recueya. Si dalgún sentíu tienen les reformes estatutaries ye'l de reconocer derechos fundamentales de la ciudadanía y non negalos.