LA XDLA DENUNCIA LA PERSECUCIÓN AL ASTURIANU EN MIERES

represión mieres

Estos díes tamos asistiendo al espectáculu llamentable que tán dando, primero la Policia Local al multar a ciudadanos por nun dar por válidu un permisu d'aparcamientu pa la Casa de Cultura redactáu n'asturianu, y depués del Conceyu de Mieres al decidir solucionalo quitando l'asturianu d'eses autorizaciones.

La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana (XDLA) quier denunciar públicamente esta escalada nel absurdu total y, como consecuencia, na persecución de los derechos de la ciudadanía. Naide con dos deos de frente pue pensar que se trate d'un problema d'entender o non l'autorización porque tea redactada n'asturianu. El problema ye que servidores públicos niéguense a aceptar como normal la llingua qu'usa la población de Mieres a la que sirven. Cola sida de que l'asturianu nun ye oficial, ponen per delantre eses comenencies llegalistes antes que ser tolerantes y tener bona voluntá. ¿Nun entienden l'autorización o nun la quieren entender? ¿Son illegales agora tolos ciudadanos de Mieres y van quedar nuna situación d'inseguranza y desprotección xurídica? ¿Multarán a los ciudadanos que falen cola policía local por nun los entender?

La XDLA plasma ante los niveles d'intolerancia llingüística que tenemos que sufrir n'Asturies. Y lo que ye tovía más intolerable ye ver cómo un gobiernu municipal democráticu, encabezáu por un partíu que defende la oficialidá y los derechos plenos pa los falantes d'asturianu, dobla de manera tan vergonzosa cuando daquién acusa d'illegal l'usu del nuestru idioma. Lo que tien tola traza de ser un problema personal col responsable de la Casa de Cultura de Mieres tán amazcarándolo con lleis y reglamentos, y el resultáu ye que l'usu normal de la llingua asturiana nun permisu d'aparcamientu acaba eliminándose por orde del señor alcalde.

La XDLA esixe la intervención inmediata de los responsables pa reestablecer la normalidá nesti absurdu y frenar l'alarma social xenerada énte la indefensión en gran parte de la población que se sabe custodiada por unes “fuerces de seguridá” que nun los entienden o nun los quieren entender, y por un equipu de gobiernu que lo almite y que, coles sos decisiones, apóyalo.