Avilés

La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana entama un cursu d’asturianu de nivel básicu n'Uviéu, Xixón y Avilés.

Feb
19

N'Uviéu'l cursu empieza’l martes 3 de marzu, nel local nuevu de l'asociación, na cai Cimavilla 15, escalera A, 1.u C. L'horariu va ser de 19.30 a 21.30 hores, los martes y xueves.

En Xixón, el cursu empieza'l 2 de marzu y va ser los llunes y vienres, de 19 a 21 hores, nel Conseyu de la Mocedá.

N'Avilés, el cursu empieza'l día 2 de marzu, y va ser los llunes y xueves, de 20 a 22 hores, nel IES Carreño Miranda.

Posted By xdla lleer más
Posted By xdla lleer más

Cursu d'asturianu n'Avilés: creación y conversación.

Mar
26
avilés

La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana entama un cursu de creación y conversación n'asturianu, nel que l'alumnáu va poder perfeccionar nel bon usu del idioma tanto escritu como oral, apurriendo erbíes pa enanchar el vocabulariu conocíu; amás de nes rellaciones ente llingua y sociedá. El cursu va tener 30 hores de duración.

Posted By xdla lleer más

La pancarta de “Conceyos pola Oficialidá” va camín d’otru balcón, pasando per Avilés

Mayu
23
Avilés

La selmana pasada la pancarta de “Conceyos pola Oficialidá”, la iniciativa de la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana que, xunto al conceyu de Bimenes, busca visibilizar el compromisu del más d’un cientu de cargos municipales cola reivindicación de la oficialidá del asturianu y del gallego-asturianu, tuvo puesta nel corredor de la Casa Conceyu de Bimenes, en Martimporra.

Güei, como anunciáramos, va arrancar pa un recorríu pela xeografía asturiana, demostrando qu’esta llucha tien apoyos per tol país. La primer parada va ser n’El Parche d’Avilés, delantre de la Casa Conceyu: militantes de la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana van llevar la pancarta y amosala ellí, a les 18h, cola compañía de los y les conceyales d’Avilés que firmaron la Carta de Bimenes.

L’alcaldesa d’Avilés obligó’l mesmu Día de les Lletres Asturianes a retirar una pancarta a favor de la oficialidá cola sida de que se trataba d’un mensaxe partidista, demostrando asina’l so calter autoritariu y poco sensible cola cultura asturiana, a la qu’había respetar por mor del so cargu.

Que la oficialidá nun ye un oxetivu partidista nin localista nin elitista demuéstralo’l fechu de que la iniciativa “Conceyos pola Oficialidá” cuenta yá con más d’un cientu de conceyales de cuasi la metá de los conceyos d’Asturies, que fueron escoyíos nes pasaes elecciones municipales dientro de candidatures qu’algamaron en xunto más de 130.000 votos d’electores d’Asturies, y ente los que s’alcuentren persones de cuasi toles formaciones polítiques, incluída la de la propia alcaldesa d’Avilés.

Paralelamente a esti actu n’El Parche, conceyales firmantes de “Conceyos pola Oficialidá” van solicita-y permisu formal al gobiernu municipal pa colocar la pancarta nel corredor de la Casa Conceyu d’Avilés en feches venideres. Vamos pidi-y a Mariví #quelaponganelbalcón.

Posted By xdla lleer más

La XDLA acusa al Conceyu d'Avilés d'incumplir la llegalidá toponímica

Mayu
13
avilés

La marquesina de Les Meanes y los indicadores de la rotonda d'entrada a la ciudá recueyen formes que nun respeten los nomes oficiales

Hai meses, la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana (XDLA) esixó al Conceyu d'Avilés qu'ordenara modificar el diseñu orixinal de la marquesina de 15 metros de llargor que diba acoyer los servicios de tresporte d’autobuses del barriu de Les Meanes. El motivu yera que'l diseñu orixinal contemplaba recoyer unes lletres xigantes col nome de "Las Meanas", forma única que yá nun existe llegalmente dende'l 2010, cuando col preste de Conceyu y Gobiernu autonómicu'l barriu pasó a ser oficialmente "Les Meanes/Las Meanas". Sicasí, desque s'instaló la infraestructura, nella namás aparez (con unes lletres muncho más pequeñes que les del diseñu inicial) la forma acastellanada "Las Meanas".

Hai que recordar que’l procesu d’oficialización de la toponimia asturiana tien como fin la recuperación de los nomes tradicionales, polo que nun vemos meyor forma de visibilizar y poner en valir el nome popular del barriu que poniéndolu nuna de les zones más transitaes de la ciudá. Con too, parez que'l Gobiernu de Pilar Varela nun quier qu'esto pase y que'l nome dáu al llugar polos avilesinos dende hai sieglos ocupe'l sitiu que merez.

A too esto hai qu'añadir que nos indicadores de carretera nuevos instalaos na rotonda d'entrada a Avilés pela autopista aparecen formes que tampoco nun son oficiales, como "Gijón" o "Luanco". Por eso, la XDLA vuelve recordar al Conceyu d'Avilés y a tol equipu de Pilar Varela que tán obligaos a cumplir cola llei, tamién nesta matería. Hai que reseñar que’l procesu de recuperación de la toponimia, onde participen espertos y vecinos, surde por mor del consensu políticu y social qu'existe a favor de respetar los nomes tradicionales. Según esplica la llei, los nomes oficiales nuevos tienen qu'aparecer en tolos documentos y nos carteles indicadores. Por eso, lo contrario -lo que ta faciendo'l Gobiernu del PSOE n'Avilés- ye dir contra la llexislación vixente.

Posted By xdla lleer más

La XDLA esixe al Conceyu d’Avilés que respete la toponimia oficial

Xnt
24
Les Meanes

Depués de la remodelación que’l Conceyu d’Avilés ta faciendo d’ún de los barrios más céntricos d’Avilés, Les Meanes, l’alministración local acaba d’axudicar el proyectu p’asitiar una estructura de 15 metros de llargor que va acoyer los servicios de tresporte d’autobuses de la zona. El diseñu de la marquesina, de la empresa checa de MMCITÉ + A.S., tamién contempla recoyer unes lletres col nome del barriu avilesín. Sicasí, el proyectu nun recueye’l nome oficial del barriu, Les Meanes/Las Meanas, aprobáu col preste del Gobiernu d’Avilés nel 2009 y del Gobiernu d’Asturies nel 2010. El diseñu de la empresa checa namás va tener la opción Las Meanas, forma única que yá nun existe llegalmente.

Posted By xdla lleer más
Subscribe to RSS - Avilés